Breadcrumbs

Zdraví a pohoda dětí

Zdravé stravování

Správné a vyvážené stravování pomáhá k tomu, aby dítě bylo zdravé, a to i když vyroste. Bez ohledu na to, zda máte doma batole, nebo teenagera, vždy můžete podniknout kroky ke zlepšení stravování a podpoře dobrých stravovacích návyků. Pět nejlepších strategií přístupu jsou:

  1. Pravidelná jídla, u nichž se sejde celá rodina.Pravidelná a dobře naplánovaná doba jídla jim jasně naznačí, co se od nich očekává. Nikdy nevynechávejte jídla, obzvlášť snídani. Jíte stejná jídla jako vaše děti? A ve stejný čas? Děti se přirozeně opičí a budou vás napodobovat.
  2. Podávejte různá zdravá jídla a připravujte zdravé svačiny.Snažte se o to, aby jídlo bylo bohaté na vlákninu, a pokuste se zajistit zdravou rovnováhu včetně ovoce a zeleniny. Všechny děti si říkají o sladkosti a čokoládu. To je v pořádku, ale jejich přístup k tomuto typu pochutin je nutno omezit. Povolte jim předem stanovené množství na den/týden. Pokuste se sledovat, co jedí mimo domov. Možná budete překvapeni, kolik absolutně nezdravých jídel konzumují, když nejedí doma.
  3. Jděte příkladem a jezte zdravě.
  4. Vyvarujte se hádek o jídlo. Hádky zpravidla končí na mrtvém bodě, což neprospívá vůbec nikomu. Zvolte si čas, kdy s každým z dětí proberete jídlo a vše, co je s ním spojeno. V rámci možností respektujte jejich přání – některé pokrmy jim možná prostě nechutnají.
  5. Děti by měly být součástí procesu přípravy. Vaření s mámou a tátou nebo připravování na stůl vtáhne dítě do procesu přípravy jídla.